29 Nisan 2011 Cuma

SEVEN POUNDS 


Nasıl anlatsam bilemiyorum. Bu filmi izlerken günlük hayatta gözünüzden kaçan birçok şeyin farkına varacağınızdan şüpheniz olmasın. Ölümü ve yaşamı, an ve an düşünüyor olacaksınız. Çok anlamlı bir dram. Hele hele melankolik bir anınıza denk getirirseniz, olacaklardan ben sorumlu değilim.
 
Seven Pounds Fragman
 

"Tanrı dünyayı 7 günde yarattı. Ben benimkini 7 saniyede yok ettim."

Film bilgilerine değinecek olursam 120 dakikalık Will Smith'in baş rolünü oynadığı 2008 çıkışlı bir dram yapımı. Yüce IMDB tarafından 7.6 almış zira +8 verilesi bir film  -film gurmesi konuştu dağılın- bana göre.
Filmi dikkatlice takip edin, kesinlikle önyargıyla yaklaşmayın. Özellikle başındaki telefon sahnesi; filmi ikinci kez seyredişimde bu sahneyi izlerken ansızın göz yaşı bezlerim çalıştı. Şu anda da çalışmak istediler ama tenkit ettim söz dinlediler neyse.

Konu olarak ana karakterimiz, 7 kişinin yaşamını değiştirmeye çalışıyor. Bu 7 kişiyi opiti piti yaparak seçmiyor tabii ki. Yani konusunu nasıl anlatsam bilemiyorum bu noktadan sonra her nacizane kelimem sizi spoil edebilir. Aşk, kaybedilen yaşamlar, yapılan hatalar, zor kararlar, azimli arayışlar, yeniden doğuşlar... Böylesine kararlı bir adam olmak istiyorum!

Ama bir şeyi daha istiyorum biliyor musunuz? Bu filmi izleyerek karar vermedim buna, daha önceden karar vermiştim. Organlarımı bağışlamayı. Caiz olsa, kalan parçalarımı kül yaptırıp vazo içinde torunlarımın evinde -sapıtır- sonsuza kadar yaşamayı. Beni boşverelim -ayıp- filmdeki deniz analarından bahsedelim. Ben'in -Will Smith'in- en sevdiği hayvandır kendileri, ayrıca bir o kadar da ateşli. Bu arada, filmde kısa bir sahneyi sansürlemeniz gerekebilir, sıcak dakikalar yaşanmakta fakat genel anlamda temiz.


Kutu Denizanası

Dünya üzerindeki en zehirli deniz hayvanları arasındaki bu canlı, 70 insanı zehirleyebilecek kapasitede zehre sahip. Kuzey Avustralya'da bulunan bu hayvanın lakabı denizlerin yaban arısı imiş. Ortalama ömürleri 100 yıl olan bu dehşet verici ama görünüş olarak da bir o kadar masumune bu canlılardan korunmanın yolu ise kadın çorabı giymekmiş! Evet böyle fantezik bir yaratık işte. Ya da "ah şu kadın milleti" mi demeliydim.


Son olarak, araba kullanırken telefonunuzla ya da herhangi bir şeylerle ilgilenmeyin. Yola odaklanın.
 
Filmi Türkçe dublajlı HD kalitesinde online izlemek istiyorsanız, buyrun.
İyi hafta sonları, iyi seyirler ^.^

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. iyi oldu buraya baktığım, izlemeye film arıyordum, bir Will Smith sever olarak sanırım hafta sonu bu filmi izleyeceğim, parmaklarına sağlık gamakun.

    YanıtlaSil
  3. Yine bekleriz erifu-san.

    YanıtlaSil